הלינץ' בבנימין: אינדור ישאר במעצר, ירד ישוחרר

ישראל רובין No Comments on הלינץ' בבנימין: אינדור ישאר במעצר, ירד ישוחרר

עצורי הלינץ' בבנימין: בית המשפט המחוזי דחה את בקשת עיכוב הביצוע של המדינה – ירד ישוחרר כבר כעת, אינדור ישאר במעצר

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלינץ' בבנימין והסאגה המשפטית: בית המשפט המחוזי דחה הערב (רביעי) את ערעור המשטרה והחליט להשאיר את אלישע ירד למעצר בית,
כפי החלטת בית משפט השלום. מנגד, הערעור נגד יחיאל אינדור החשוד הנוסף בתקרית בבורקא התקבל ומעצרו הוארך עד ליום שישי, כל זה בעודו מאושפז בבית החולים במצב קשה, לאחר שהותקף בלינץ' על ידי המון פלסטיני. השניים נעצרו בחשד לעבירות המתה.

הורדת האזיקים מרגליו של ירד | מדיה: ארגון חוננו
עו"ד נתי רום מארגון חוננו | צילום: ארגון חוננו
video
play-sharp-fill

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב להארכת מעצרו של אינדור: "‏אנו רואים בחומרה את התנהלות המשטרה, הפרקליטות ושב"כ כפי שבאה לידי ביטוי הן בהחלטת בית המשפט השלום והן בהחלטת בית המשפט המחוזי. בסופו של דבר הדבר הביא למצב שהילך איימים על בית המשפט, ואפשר לבצע ניסיון של דיון שאינו חוקי בהעדר הצדדים. בית המשפט לא נעתר לפרקליטות ואולם לצערנו בסופו של דבר האריך את המעצר ביומיים נוספים, נשקול את צעדינו בעניין".

כזכור, בית משפט השלום האריך את מעצרם במוצאי שבת, לאחר מכן בית המשפט המחוזי שחרר אותם בתנאים מגבילים ובית המשפט העליון החזיר את הדיון בערר לבית משפט השלום שהורה אף הוא על שחרורם. המשטרה הגישה ערר נוסף לבית המשפט המחוזי, שהחליט כאמור לשחרר את ירד.

עדכונים שוטפים

21:23 – סופית: בימ"ש המחוזי משחרר את ירד, אינדור ישאר עצור כשהוא מאושפז בשערי צדק עד יום שישי. בימ"ש המחוזי דחה את בקשת עיכוב הביצוע של המדינה וירד ישוחרר כבר כעת.

20:43 – בימ"ש דוחה את בקשת פרקליטות ירושלים לדיון במעמד צד אחד, ללא עורכי הדין. ויכוח קולני בין הפרקליטה לשופטת. השופטת לפרקליטה: "יש לי חדשות בשבילך, יש פה אנשים שיש להם זכויות". הדיון ממשיך בנוכחות שתי הצדדים.

20:36 – הפרקליטות מבקשת דיון במעמד צד אחד. עורכי הדין מחוננו מתנגדים. כעת השופטת מקריאה החלטה: "לגבי הבקשה לדיון במעמד צד אחד בדיונים רבים מוגש חומר חסוי לרבות חומר של שב"כ. בכל אותם דיונים מכינים תיק עם כל המידע. החומר מוגש לבית המשפט באולם. אין שום סיבה שבתיק הזה הדברים יתנהלו אחרת".

20:25 – השופטת איימה לעצור את המתיישבים אם עורכי הדין לא ישובו לאולם. הדיון מתחדש כעת בדלתיים פתוחות. נציג השב"כ הציג לשופטת סרטון חסוי ממחשב נייד בלשכתה במעמד צד אחד.

19:52 – עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסביר את הסיבה לנטישת הדיון. (צילום: ארגון חוננו)

video
play-sharp-fill

19:49 – דרמה בבימ"ש המחוזי – עורכי הדין מארגון חוננו עדי קידר ונתי רום נטשו את אולם הדיונים במחאה על "הפרת כללי הדיון של השופטת" שאישרה לשב"כ לנהל דיון במעמד צד אחד – ללא ייצוג של המתיישבים.

19:36 – השב"כ מבקש להראות לשופטת חומר בלשכתה במעמד צד אחד – עו"ד עדי קידר מתנגד בתוקף "אין כזה הליך". לירן תמרי דיווח כי השופטת תמר בר אשר אמרה ביחס לחומר המודיעיני: "לא נפלתי מהכיסא".

18:25 – בחוננו מדווחים כי המשטרה והפרקליטות איחרו לדיון שנקבע בבימ"ש המחוזי לשעה 17:30, נציג המשטרה הגיע רק בשעה 18:00 לאולם בימ"ש. כעת הגיש נציג המשטרה בקשה לבית המשפט לדחות את הדיון, וזאת לבקשת פרקליט מחוז ירושלים – דני ויטמן, שמבקש לדחות את הדיון כדי לאפשר את הגעת נציגי השב"כ והפרקליטות לדיון. הם מבקשים לדחות לפחות בעוד כשעה עד הגעתם. ושבנתיים אלישע ירד ישאר במעצר.

עורכי דינם של המתיישבים – עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום מארגון חוננו. נמצאים כבר כשעה באולם בימ"ש, והגישו התנגדות לדחיית הדיון.

17:15 – ימ"ר ש"י הגישו לפני זמן קצר ערר לבימ"ש המחוזי בירושלים כנגד החלטת בימ"ש השלום לשחרר את יחיאל אינדור שנפגע קשה בלינץ' בבנימין וכנגד השחרור של אלישע ירד. בימ"ש המחוזי קבע דיון דחוף להיום בשעה 17:30.

עורכי הדין עדי קידר, אביחי חג'בי ונתי רום מארגון חוננו תקפו את הגשת הערר "אנו מצרים על החלטת המשטרה בגיבוי הפרלקיטות והשב"כ, וסמוכים ובטוחים שבימ"ש ידחה אותו ויורה על שחרורם של החשודים שהגנו בגופם, ואחד מהם אף חרף את נפשו וכמעט נהרג בארוע. בימ"ש השלום בחן את הראיות לעמוק וקבע קביעות ברורות שאין לחרוג מהם".



0 תגובות